Børn & unge

MALEKONKURRENCE MED CHROMONAUTERNE – WARHAMMER PÅ BIBLIOTEKET

Voksen mand og to drenge kigger på Warhammerfigurer
Chromonauterne kommer til Frederikssund i efterårsferien, når Frederikssund Bibliotekerne og Frederikssund Figurspilsfestival igen åbner dørene for malekonkurrencer.

Vær opmærksom på, at der er en særlig kategori for børn og unge under 16 år (Junior).

Det er gratis at deltage, men kræver tilmelding.
single: Gratis
unit: Gratis
open: Gratis
Junior - single: Gratis
Junior - unit: Gratis
Junior - open: Gratis
FREDERIKSSUND BIBLIOTEK: KULTUR-ARKIVET
I samarbejde med
Frederikssund Figurspilsfestival

Jernbanegade 24
3600 Frederikssund
Danmark

Hovedkategorier

Deltagelse i kategorierne kræver tilmelding via billetlink her på siden. Her bestiller man gratis billet i den kategori, som man skal deltage i. Hvis der er nogen spørgsmål til kategorierne, kan man skrive spørgsmål til info@figurspilsfestival.com.

Single

- Individuelle figurer, typisk en enkelt Warhammer figur.

- Fokus på detaljegrad, farvebrug og kreativitet.

Unit

- En enhed af figurer, som en gruppe soldater eller en enhed i et spil.

- Vurderes på sammenhæng, base design og maleteknik.

Open

- Åben kategori for dioramaer, konverterede figurer og andre komplekse projekter.

- Fokus på originalitet, håndværk og historiefortælling.

Junior

- For deltagere under 16 år, med samme kategorier som ovenstående, men bedømt separat.

- Værker vurderes med fokus på potentiale og teknikudvikling.

Bedømmelse

Kategorierne bedømmes ud fra kriterier bestemt af chromonauterne. Der er ikke en 1., 2. eller 3. plads til bedømmelsen, men gives mange forskellige præmier.

Alle deltagere skal indlevere mellem 10-11 på dagen. Præmieoverrækkelse foregår klokken 13:15 i kultur-arkivet.

Overordnet bedste

- En samlet vinder udvælges blandt alle kategorierne

Special Awards

- Chromonauterne har én ekstraordinær specialpris i ærmet.

Vi ser frem til at se jeres fantastisk figurer.

Malekonkurrencen arrangeres i samarbejde med Frederikssund Figurspilsfestival. Tjek deres hjemmeside ud https://www.figurspilsfestival.com/ for at se, hvilke andre spændende figurspilsaktiviteter, der foregår i Frederikssund i efterårsferien.