Lydavis

Frederikssund Bibliotekernes frivillige laver lydavis

Tre frivillige laver lydavis. (foto: tsn)
Frivillige indlæser lydavisen.

Lydavisen er en lyd-CD med lokale nyheder. Den laves af frivillige og udsendes til blinde, svagtseende og ordblinde borgere i Frederikssund Kommune.

Frivillige redigerer og indlæser den ugentlige lydavis med udgangspunkt i lokalområdets dagblade og ugeaviser. De frivillige klipper artikler og informationer fra kommune, kirker og aviser ud og enmesorterer dem. De udklippede informationer læses op, optages og brændes på CD´eri mp3-format.

Det er gratis at abonnere på lydavisen og cd´erne skal ikke returneres.

Bliv frivillig

Vil du hjælpe andre og have det hyggeligt imens?

Lydavisen har pt. 20 søde og engagerede frivillige og ønsker sig 3-4 flere.

Arbejdstid

Hver anden onsdag eller hver tredje torsdag kl. 9 til kl. 12.30.

Man er aldrig alene om en opgave, men arbejder i hold på to til tre om onsdagen ca. hver anden uge eller på hold med fire frivillige om torsdagen ca. hver tredje uge.

Arbejdet er ulønnet, men du vil blive oplært af lydavisens andre frivillige, og vi holder er par årlige sociale sammenkomster.

Yderligere information

Er du interesseret i at modtage eller høre mere om lydavisen, så kontakt Merry Hvass Kruse, tlf. 20 52 23 43 og få mere at vide eller skriv til biblioteket att. "Merry".

Kontakt biblioteket

BEMÆRK! Indsæt aldrig CPR-nummer eller følsomme oplysninger i formularen.

Læs mere om behandling af persondata i vores privatlivspolitik.